"תשובה לא הייתה לו, מלבד אותה תשובה כללית שמשיבים החיים על כל השאלות היותר מסובכות שאין להן פתרון. והתשובה היא: לחיות לפי צרכי השעה, כלומר להסיח את הדעת."
(אנה קארנינה, לב טולסטוי, תרגום נילי מירסקי, הוצ' עם עובד, כרך א', עמ' 12)
"תשובה לא הייתה לו, מלבד אותה תשובה כללית שמשיבים החיים על כל השאלות היותר מסובכות שאין להן פתרון. והתשובה היא: לחיות לפי צרכי השעה, כלומר להסיח את הדעת."
(אנה קארנינה, לב טולסטוי, תרגום נילי מירסקי, הוצ' עם עובד, כרך א', עמ' 12)
קהלת אמר את זה שנה שנתיים לפני
הוצאת העם האובד. חופשי.
אהבתיאהבתי
יש לך פסוק מסוים בדעתך, או שאת מתכוונת לרוח הכללית של הספר?
אהבתיאהבתי
אין צורך לצטט פסוק. כשאמרת קהלת אמרת הכל
אהבתיאהבתי
להסיח את הדעת זה תמיד מצויין. במיוחד בלחות של 100% וילדים בחופש הגדול. ידע מה שהוא מדבר מר טולסטוי.
אהבתיאהבתי
לא הבנתי איך קהלת קשור. הלא כל המהלך של קהלת הוא עיסוק באותן "השאלות היותר מסובכות שאין להן פתרון".
אהבתיאהבתי
והמסקנה היא מיצוי הרגע בהווה והסחת הדעת משאלות שלא לך לדרוש עבורן תשובה.
אהבתיאהבתי
נהדר לצטט, צטט , אצטט לי ואצטט לך
ואיך אתה תצטט משהו שאתה כתבת?
אהבתיאהבתי
אני אף פעם לא הבנתי אותו ככה. דוקא נוכח העובדה שהכל בן חלוף (הבל) יש בו מדה גדולה של אקטיביות רוחנית, בדיוק ההפך מהסחת דעת, והמסקנה הסופית ("..את האלוהים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם") מתעקשת למצוא נתיב פעולה שאיננו "צרכי השעה".
אללו נראים לי שני טקסטים שנותנים תשובה הפוכה לחלוטין לאותה שאלה.
אהבתיאהבתי
הטענה המחקרית היא שהפסוק שציטטת הוא תוספת מאוחרת שבאה "ליישר את ההדורים האמוניים". מה שבא לפני כן- לי, בכל אופן – הזכיר מאוד את הציטוט שהבאת למעלה.
אהבתיאהבתי